Varannan vecka med Tim

Familj Träning Livet

Träningsstart, Toughest och Superior race!

Publicerad 2015-03-03 10:01:14 i Allmänt,

Då var man anmäld till två lopp, Toughest och Superior race!! :D Båda två är i Stockholm, Toughest 23 maj och Superior race 27 juni. 

Är ett lopp på 8 km med 40 hinder

Är ett lopp på 10 km och 15 hinder (eller var det fler) ^^. Ett av hindren är att ta sig förbi gladiatorerna, de på TV4. Kommer bli fett :D 

Jag har påbörjat min träning till dessa två lopp nu. Jag har styrkan och tekniken att ta mig förbi alla hinder man ställs inför, dock har jag inte konditionen "/. Konditionen är A och O inom den mesta träning, har man inte konditionen tappar man direkt styrkan och tekniken!

Jag var ute och sprang en runda i dag. Mitt mål var att springa 5 km på 25 min eftersom jag ville hålla 5 min/km. Dock hade jag glömt ändra inställningarna på min träningsapp så det stod Miles :( så viste inte hur långt jag sprang, typiskt!! Jag sprang i alla fall 2,38 km på 12:51 min (ett varv i skogen).

Så här kändes loppet: TUNGT och JOBBIGT! Efter bara några hundra meter börja det kännas i benen, de kändes väldigt trötta. När jag kommit in i andra andningen kändes det bättre men benen var fortfarande trötta. De sista hundra meterna pressa jag mig själv och det kändes bra, där höll jag ett väldigt högt tempo! :) Jag är dock inte nöjd eftersom jag trodde jag hade bättre kondition, får helt enkelt träna mer! Första km hade jag en tid på 5:14 min och den tiden ska neeer! 

Mål med konditionen:
Ligga runt 4-5 min per km
5 km under 25 min
1 mil under 55 min 
Efter löppasset vänta gainerdrinken med banansmak :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tim Persson

Heej! Som ni säkert förstår på namnet är jag en ensamstående pappa som har mitt underbara barn Nicolas varannan vecka. I min blogg kommer ni få läsa vad vi hittar på de veckor han är hos mig men även vad jag gör de dagar jag inte har honom. Är väldigt träningsintresserad, parkour, gym, fotboll, allt som har med rörelse att göra. Är i övrigt väldigt kreativ så enjoy my blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela